Firmy co prodávají společnosti s ručením omezeným, na to jdou různým způsobem. Jejich produkty, tedy ony společnosti s ručením omezeným, nabízejí za různé ceny, za jiných podmínek, s jiným základním jměním, či s přilepeným balíčkem různých služeb. Vždy však jde o takzvané ready made společnosti. Tedy o společnosti, které tito obchodníci nejdříve sami založili. Obtěžkali je, v mnoha případech prapodivnými, cizojazyčnými a mnohovýznamnými názvy, zařídili pro ně vesměs všechny volné živnosti. V naprosté většině tyto ready made společnosti mají základní jmění ve výši jednoho tisíce korun.
Takže zájemci si stačí jen vybrat podle názvu, jinak je vše stejné, podobné jako vejce vejci.
Některé nabízené společnosti s ručením omezeným se však něčím liší. Jde buď o ready made společnosti, které se nepodařily prodat v účetním roce, nebo jde o záměrně nenabízené společnosti, které se nechávají uzrát jako víno ve sklepě. U společností, které mají nějaké stáří, si totiž naúčtují vyšší cenu. Proč? Protože v obchodním světě totiž každý rok stáří společnosti znamená určitý znak serióznosti. Předpokládá se totiž, že obchodní firma, která už má nějaký ten rok fungování za sebou, si nese nějaké zkušenosti a také, že se dokázala na trhu už nějakou dobu udržet.
Tyto informace se sice dají ověřit, ale jen částečně. V obchodním rejstříku se uvádí rok založení a pak jen změna na pozici společníka či jednatele. Tato informace může potenciálnímu obchodnímu partnerovi něco naznačit, ale vhodně zvolenou historkou se stín nedůvěry dá poměrně slušně vyvrátit. Po celé republice je spousta firem, které realizují prodej společností. Ale zřejmě jen jedna vám ready made společnost se základním jměním 18000 Kč, nabídne za necelých deset tisíc. A k tomu samozřejmě i sídlo společnosti, poštovní služby, či možnost využívání kanceláří.