Co si budeme nalhávat, auta jedoucí na naftu mají zpravidla vyšší pořizovací cenu. Ale na druhou stranu si úplně každý řidič, který zajede k benzínce, všimne cenového rozdílu mezi naftou a benzínem, z pravidla je nafta o přibližně o čtyři koruny levnější.Dá se tedy říct, že se časem peníze investované do pořízení vozidla vrátí v podobě levnějšího paliva? Ano, ale záleží na tom, jak často a daleko jezdíte.
Pokud Vámi pořízený vůz, který bude jezdit na naftu, bude více méně sloužit jen jako „nákupní vozík“, tak můžete mít právoplatně obavy o to, jestli dříve nevyměníte auto, než se Vám úspory vrátí, jelikož při takové frekvenci ježdění se Vám investice bude vracet opravdu velice dlouho, klidně i přes deset let! Ale pokud s autem jezdíte hodně často a k tomu hodně daleko, o autě jezdícím na naftu byste měli vážně uvažovat. K tomu všemu se s naftovým pohonem pojí další mínus: Nákladnější údržba. Tomu se nelze vyhnout. Celkově údržba, náhradní díly a tak dále Vaši peněženku přijde dráž, než u srovnatelného auta jezdící na benzín. Ale u aut jezdících na naftu existuje jedna alternativa: Menší úprava motoru. Díky této úpravě, kterou by měl zvládnout každý šikovnější mechanik, auto je posléze schopné jezdit na slunečnicový olej! Zde to ale zmiňuji spíše jen jako zajímavost, jelikož se s touto úpravou pojí spíše více nevýhod než výhod. Ano, sice slunečnicový olej, když ho pořídíte ve slevě, je klidně až dvakrát tak levnější jak nafta, ale zničíte si motor, je to neekologické, ke konci vlastně neekonomické a hlavně nelegální, takže to radši ani nezkoušejte.
Když už jsme nakousli tu ekologii, tak naftové pohony v tomto ohledu mají ještě své rezervy a v některých městech, hlavně v Německu, je vjezd aut jezdících na naftu omezen a minimálně do centra daného města. Ale nafta má tu nespornou výhodu, že se na rozdíl od benzínu nezkazí. Benzín se po roce zkazí a s takovým moc daleko nedojedete, tedy pokud se Vám podaří nastartovat. Takže, co je lepší: Auto na naftu, nebo na benzín? No, to záleží vlastně na tom, jak moc jezdíte !