Internetem posledních pár dnů hýbá velká tématika. Jedná s kupóny, které mají poskytovat velké obchodní řetězce. Od Lidlu přes Tesco až ke Kauflandu. Dle vyjádření těchto prodejen se však o žádné slevové kupóny nejedná. Pokud tyto společnosti poskytují slevy musí být člověk členem věrnostního klubu dané společnosti.
Tyto rádoby kupóny slouží podvodníkům k získání finančních prostředků a zneužití dobré pověsti firem. Dle vyjádření společnosti Lidl již bylo podáno na neznámého pachatele trestní oznámení. Společnost Tesco uvedla, že věrností slevy vydává pouze uživatelům svého věrnostního klubu. Kaufland se ovšem k celé záležitosti nijak nevyjádřil.
Je s podivem kolik osob se na tento trik nachytá, jelikož už na první pohled je rozeznatelné rozdílnosti a chyby v kupónu. Již při návštěvě webové stránky společnosti lze rozeznat, že se jedná o podvod. Výrobce kupónů totiž uvádí stránky lidl-cz.win místo standartních lidl.cz. Zde lze vidět, že tento trik využívá nepozornosti a neznalosti hlavně starších uživatelů, kteří nejsou zběhlí ve využívání internetu.
Další nepřesností jsou například gramatické chyby na kupónu či absolutně špatná loga daných společností. Hlavní problém tkví v zaslání aktivační SMS. Proto abychom získali údajnou slevu 1500 Kč pro daný řetězec musíme zaslat danou zprávu. Poté nám může pachatel účtovat za zprávu po 100 korunách, což se může značně prodražit.
Kromě tučného účtu za telefon však uživatel může také čekat zneužití osobních údajů či platební karty. Proti tomuto útoku se dá bojovat pouze zablokováním platební karty není však čas otálet. Díky vývoji bezkontaktního platebního systému může pachatel vybírat bez zadání PIN kódu až do částky 500 Kč. Po zablokování nám může banka okamžitě, za malý poplatek vydat kartu novou.
U takových podvodů je zásadní mít oči otevřené a vsadit na zdravý rozum. Obchodníci jsou taky jen lidé, kteří se pokouší vydělat co nejvíce financí a veškeré slevové akce nejsou rozhodně k jejich prospěchu.